Oled alustav ettevõtja? Soovid teada, kuidas sisse seada raamatupidamine?
Kõik Eestis registreeritud juriidilised isikud ja füüsilisest isikust ettevõtjad on raamatupidamiskohustuslased ning peavad oma tegevuses lähtuma raamatupidamise seadusest. Juhatuse liige vastutab raamatupidamise korraldamise eest ettevõttes – ta võib raamatupidamisega tegeleda ise, palgata raamatupidaja või raamatupidamisteenust sisse osta teenusena. Põhinõudeks ettevõtjale on aktuaalse, olulise, objektiivse ja võrreldava informatsiooni esitamine ettevõtte finantsseisundi, majandustulemuste ja rahavoogude kohta.
Ettevõtja on kohustatud õigeaegselt kinni pidama ja tasuma talle ettenähtud maksud ning esitama nõutud maksudeklaratsioonid. Hiljemalt 6 kuud peale majandusaasta lõppemist tuleb Äriregistrile esitada majandusaasta aruanne.
Iga alustav ettevõte peab rohkemal või vähemal määral kokku puutuma erinevate ametiasutustega, kus tuleb läbi viia erinevad toimingud, näiteks:
Maksu-ja Tolliamet – töötamise registreerimine, käibemaksukohustuslaseks registreerimine, maksudeklaratsioonide esitamine
Statistikaamet – statistika aruannete esitamine
Ettevõtjaportaal – dokumentide elektrooniline esitamine, majandusaasta aruannete koostamine ja esitamine, E-arveldaja programmi kasutamine
Pank – pangakonto avamine, volituste andmine raamatupidajale ja teistele isikutele, panga sidumine raamatupidamisprogammiga
Et ärimaastikul esimesi samme tegev ettevõtja saaks tegeleda oma põhitegevusega ja suunata kogu oma aja ning energia teenuse või toote turule toomiseks, siis tuleme lahkesti appi raamatupidamise sisseseadmisel ja suhtlemisel vajalike asutustega.
Oled oodatud ühendust võtma info@financista.ee